Veelgestelde vragen


* Kunnen de eetbare bloemen ook opgehaald worden op de kwekerij ?
Dat kan! Maak dan wel van te voren een afspraak via info@eetbarebloemenshop.nl

* Ik woon in Belgie. Hoe gaat het dan met betalen?

Als u in Belgie woont kiest u de optie overmaken via bankoverschrijving. Als u het bedrag heeft overgemaakt kunt u een mail sturen van het kopie van uw bankafschrift. Als wij zien dat er betaald is zullen wij uw bestelling gaan oogsten en verzenden.

* Ik heb besteld en betaald, maar krijg geen orderbevestiging?
Neem dan contact met ons op via info@eetbarebloemenshop.nl. De bestelling is dan hoogstwaarschijnlijk niet bij ons binnen gekomen.

* Hoelang kan ik de eetbare bloemen bewaren?
De eetbare bloemen zijn in de koeling gemiddeld 3 tot 5 dagen houdbaar.

* Hoe lang duurt het voordat mijn pakketje bezorgd wordt?
Heeft u de eetbare bloemen op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag voor 12.00 besteld, dan wordt de bestelling dezelfde dag nog aangeboden bij PostNL. Meestal worden de eetbare bloemen de volgende dag bij u afgeleverd. Wilt u zeker zijn dat u de eetbare bloemen op tijd in huis heeft? Bestel ze dan 1 dag eerder.
Wij zijn niet aansprakeijk voor het in gebreken blijven van PostNL.

* Kan ik mijn bestelling volgen via track en trace?

U krijgt via de mail een bericht met uw track en trace code. U kunt op de website van PostNL zoeken naar track en trace. Hier kunt u de code en uw postcode invoeren. Zo kunt u zien waar uw pakketje zich bevindt.

* Moet ik thuis zijn om mijn pakketje aan te nemen?

Ja, dat is wel prettig. Wij verzenden de eetbare bloemen in een pakket via PostNL. De bezorger van PostNL zal bij u aanbellen zodat u het pakket in ontvangst kan nemen. De eetbare bloemen kunnen dan ook direct in de koeling.

* Hoe lang van te voren kan ik mijn bestelling plaatsen?
Op werkdagen voor 12.00 besteld wordt dezelfde dag nog verzonden. U kunt natuurlijk ook op vrijdag, zaterdag of zondag bestellen. De eetbare bloemen worden dan op maandag geoogst en verzonden.
Wilt u een paar dagen van te voren een bestelling plaatsen? Zet dan bij opmerkingen duidelijk op welke dag u de bloemen bezorgd wil hebben.

* Kan ik de eetbare bloemen op een ander adres laten bezorgen?

Bij het invullen van uw gegevens kunt u aanvinken dat u uw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen.

* Hoe kan ik betalen?
U kunt  betalen via Ideal, contant bij afhalen of het bedrag overmaken via bank of giro.
Wij versturen de eetbare bloemen pas als de betaling binnen is.

* Hoe komt het dat je bloemen van de eetbare bloemenshop kunt eten?

De bloemen die bij de eetbare bloemenshop geteeld worden zijn op biologische wijze en met de grootste zorg gekweekt.

* Hoe kan ik de eetbare bloemen bij aankomst het beste bewaren?

De eetbare bloemen kunt u het beste gelijk na aankomst in de koeling bewaren. 
Zijn de bloemen bij aankomst toch wat slap, dan kunt u ze 15 minuten in ijswater leggen. Hier komen ze meestal weer van bij.
Decoreer u gerecht vlak voor het uitserveren met de eetbare bloemen. Zo komen de bloemen het mooiste tot zijn recht.

* Kan je eetbare bloemen eten als je een allergie hebt?

Als u overgevoelig bent voor bloemen raden wij het eten van eetbare bloemen af.

* Waarom zijn niet alle bloemen het hele jaar verkrijgbaar?

De eetbare bloemen zijn seizoens gebonden. De ene bloem bloeit van april tot november. De ander maar 2 maanden. Het viooltje bloeit wel het hele jaar door.
Op onze site kunt u zien welke eetbare bloemen er voorradig zijn.

* Hoeveel soorten eetbare bloemen telen jullie?

Wij telen elk jaar 25 - 30 verschillende soorten eetbare bloemen.

* Ik woon niet in Nederland. Kan ik de eetbare bloemen ook in het buitenland laten bezorgen?

Wij kunnen de eetbare bloemen ook aan klanten in Belgie leveren.

* Ik heb een andere vraag....

Neem dan gerust contact met ons op: info@eetbarebloemenshop.nl